Kadmiová červená; šarlátová červená, bordovo červená, rumelková červená, cyklámenová, anglická červená.
A slnko zapadá a farbí oblohu na červeno; okúzľujúci západ slnka v mojom rodisku v lesoch Westerwaldského kraja, západ slnka v horách v mojom bavorskom domove, ohnivý západ slnka na rieke Hudson v New Yorku, kde mám svoj ateliér.
Láska k životu; uväznená na ostrove lásky po mnoho rokov som konečne dostala povolenie vrátiť sa domov ako Odyseus (Ulysses), ktorému Kalypso konečne dala slobodu. Moja túžba po maľovaní ako aj moja obrovská túžba po bytí sa skončia v bohatom červenom zamate mojej truhly alebo v horúcom červenom plameni kremácie môjho tela.
Yahve - židovský boh, ktorý dal svojmu ľudu silu prekročiť Červené more, ktorý ho previedol Červenou púšťou a hnev ktorého bol oprávnene červený.
Picasso, ktorý odmietol ilustrovať Ulyssesa Jamesa Joycea, ale Matisse namiesto toho vytvoril pre Ulyssesa sériu najkrajších obrázkov, ktoré ale nemali žiadnu skutočnú spojitosť so samotnou knihou, ktorú nikdy nečítal. Moje maľby podobne ilustrujú klasický mýtus o Kalypso, ako aj hudbu a tanec, zatiaľ čo s nimi nemajú vôbec nič spoločné.
Skica a špachtľa; nápady na svoje maľby najprv načrtnem na papier a až potom na samotné plátno. Medzi tieto dva vstupuje špachtľa, môj nástroj, červená zúrivosť, keď je maľba príliš hustá a hrudkovitá kvôli takému množstvu vrstiev myšlienok, emócií a pigmentu.
Odysea; jedna z mojich najobľúbenejších verzií tohto mýtu je Godardov film Le Mépris, v ktorom sa Fritz Lang pokúša urobiť film o Odyseovom návrate. Červená sa tu opakuje, počnúc červeným športiakom po červený nábytok a župan Brigitte Bardotovej a veľmi zvláštnou červenou vily Malaparte. Toto je opakom mojich malieb, vytvorenie ktorých možno zaberie len jeden deň, ale ktoré budú žiť po celým môj život, váš život a ešte dlhšie.
Maria Zerres, New York, marec 2022
MARIA ZERRES sa narodila v roku 1961 v Lindene vo Westerwalde, študovala v Kolíne nad Rýnom a vo Viedni. Už počas štúdia u profesora Tönniesa v Kolíne a Petra Weibela vo Viedni sa bez akýchkoľvek pochybností začala presadzovať ako maliarsky talent, hoci ani jeden z nich vlastne nechcel vychovávať maliarov. Jej maľbu pozitívne ovplyvnila prax v ateliéri Jörga Immendorffa a v ešte väčšej miere u C. O. Paeffgena. V prekvapujúco krátkom čase si získala uznanie medzi umelcami. Vytrvalosť, s akou Maria Zerres kráča po svojej maliarskej ceste, nepretržitá práca na svojich dielach v spojení so zdanlivo prirodzeným sebavedomím a s poriadnou dávkou odhodlania svedčia o tom, že tu dozrela osobnosť, ktorá zohráva dôležitú úlohu medzi silnými ženami našej doby. Maria Zerres žije a pracuje v New Yorku a v bavorskom Traunreute, kde jej nadácia Ayn Foundation zriadila vlastné múzeum (DASMAXIMUM).