V roku 2005, vo veku 46 rokov, sa Ton rozhodol nasledovať svoj sen. Ako partner v úspešnej poisťovni odišiel zo spoločnosti a povedal: „Budem umelcom.“ Všetci si mysleli, že sa zbláznil, iba jeho manželka povedala: „Nasleduj svoj sen“ a to Tonovi stačilo. Ton tiež povedal: „Radšej, nech to zlyhá, ako by som to neskúsil.“
Ako je uvedené v životopise, Ton neštudoval na umeleckej akadémii, ale je samouk. V skutočnosti už ako dieťa fanaticky kreslil a vyfarboval svoje fantázie, ale jeho umelecké výtvory neboli v škole ocenené. Aké výnimočné je, že jeho diela si teraz vysoko cenia, užívajú si ich a prijímajú ich zberatelia a dokonca aj múzeá. Ľudia sa snažia pomenovať jeho štýl a často končia pri známom umeleckom štýle COBRA, ktorý vytvorili slávni umelci ako Karel Appel a Corneille. Erik Hermida, vplyvný muž vo svete umenia, nazýva Tona „novým predstaviteľom COBRY“. Významný holandský zberateľ Gerard Meulensteen nazýva Tonovu tvorbu „KOBROU 21. storočia“ a významný slovenský zberateľ Ivan Melicherčík označuje Tonovu tvorbu za „novú KOBRU“. Sám Ton vždy hovorí: „Som realistický umelec, ale z inej reality“ a jednoducho sa riadi svojím „pret štýlom“.
Ton sa rýchlo stal známym vo svete umenia a jeho diela boli vystavené v slávnom amsterdamskom Beurs van Berlage, Fortezza da Basso vo Florencii, Rijksmuseum v Amsterdame, Louvre v Paríži, Kunsthal v Rotterdame, Triennale di Milano Design Museum, Super Studio Milánskeho týždňa dizajnu, Moskovského týždňa dizajnu, Šen-čenského týždňa dizajnu, Amsterdamského múzea kabeliek a peňaženiek, Holandského múzea obuvi vo Waalwijku, múzea Mauritshuis v Haagu a v roku 2025 sa bude konať skvelá výstava v nádhernom Danubiana Meulensteen Art Museum v Bratislave.
Jeho prácu oceňujú nielen milovníci umenia, ale aj veľké mená zo sveta dizajnu sú fanúšikmi jeho návrhov. Napríklad ako slávni talianski dizajnéri a architekti Alessandro Mendini (RIP) a Alessandro Guerriero, obaja známi zo svetoznámeho štúdia Alchimia. Alessandro Guerriero sa stal jeho drahým priateľom, s ktorým Ton spolupracuje teraz aj v budúcnosti. Okrem obrazov a dizajnu Ton premenil aj predmety každodennej potreby na umelecké diela. Malý zoznam: vysoké podpätky pre parížske mólo, tenisky All Stars, umelecká taška Louis Vuitton, umelecká taška Michael Kors, topánky pre Jonnieho Boera, 3-hviezdičkového šéfkuchára De Librije, topánky Greve, tašky a topánky Van den Assem, bicykle v umeleckých edíciách, skateboardy, umelecké lopty Nike, džínsy, vázy, slnečné okuliare, vane, stoly, stoličky, hodinky, gitara Fendor Stratocaster pre slávneho francúzskeho umelca Jeana Pierra Danela a mnoho ďalšieho.
Veľmi špeciálnym umeleckým dielom, ktoré Ton vytvoril, je aj slávne „Ton Pret Ferrari Art Car“. Na objednávku zberateľa Ton ručne namaľoval Ferrari 355 GTS (nie polepy) a premenil ho na najrýchlejšie umelecké dielo v Holandsku. Toto umelecké auto teraz jazdí po New Yorku. Slávny časopis Ferrari „Cavallino Magazine“ napísal 25-stranový článok o Tonovom umení a Ferrari, v ktorom toto auto zaradil aj medzi umelecké autá celebrít, ako sú Andy Warhol a Keith Haring.
Tonove diela boli prezentované v mnohých ďalších publikáciách, ako napríklad: Financieel Dagblad, Algemeen Dagblad, Holland Herald KLM, The National, najväčšie anglické noviny v Spojených arabských emirátoch/Abú Zabí/Dubaj, rôzne zahraničné umelecké knihy, rôzne holandské noviny, J en T Magazine De Librije, časopis Qualis, Runway Magazine Paris, TAGS magazine Italy, Vedere Magazine, Landlife magazine, Gulf Magazine, FFDesigner Magazine, AM magazine, Churn Magazine USA, Pravda Magazine and newspaper, Zorana Creative Room 4 talk, Haagse Kunstkalender a mnoho ďalších. Ton tvorí len umenie, ktoré sa páči jemu samotnému a dúfa, že sa bude páčiť aj ľuďom, ale nemôže sa páčiť každému. Dôležitý citát od neho znie: „Keby som mal namaľovať obraz, ktorý sa páči každému, nemohol by som namaľovať ani jeden obraz, ale keby som mal namaľovať obraz, ktorý sa páči mne, mohol by som zarobiť milióny.“